Як написати гарний відгук
Відгуки у 2ГІС допомагають користувачам зробити вибір, а компаніям — отримати фідбек про якість своєї роботи.Ми не видаляємо відгуки на прохання компанії. Але перевіряємо скарги на відгуки, якщо вони надходять. Єдина причина, по якій відгук в результаті може бути видалено, — якщо він порушує правила.
Повні правила публікації відгуків знаходяться в розділі «Правова інформація» на сайті 2GIS. Правила написання відгуків побудовані на одному принципі: відгуки — це конструктивні думки реальних клієнтів фірм.
Про те, як користуватися інтерфейсом 2GIS, щоб написати відгук, розповідаємо в статті «Як залишити відгук про компанії». А нижче ми зібрали рекомендації для авторів з прикладами дійсно корисних відгуків.
Як перевірити, що ваш відгук корисним?
- Ви особисто придбали товари або послуги компанії в недавньому минулому.
- У відгуку детально висвітлені плюси і мінуси, наведені факти.
- Ви не працюєте на цю компанію і ніяк не пов’язані з її конкурентами.
- У відгуку немає зовнішніх посилань, вся інформація наведена в тексті.
- Ваш відгук зручно читати: в ньому немає КАПСЛОКУ, лайок і образ, ви подбали про абзацах і розділові знаки.
- Популярні відгуки отримують лайки і перегляди, хороші фото — перегляди. Статистику переглядів можна побачити в своєму профілі в онлайн-версії 2gis.ua і в мобільних додатках 2GIS на iOS і Android. Ця статистика доступна тільки вам. Число лайків під відгуками може побачити кожен користувач. Якщо відгуки отримують багато позначок «Подобається», значить користувачі 2GIS зважають на думку автора.
Головне — ваш особистий досвід
У хорошому відгуку міститься ваш особистий досвід. Розкажіть про нього в деталях: як ви обрали компанію, як оцінюєте товар і послугу, роботу персоналу, процес обслуговування? Чим більше фактів — тим корисніше ваш відгук.
Не пишіть відгуки з чужих слів; НЕ оцінюйте послугу, надану іншій людині. Вам може не подобатися зачіска одного, але це не означає, що він сам не задоволений роботою перукаря. Виняток становить досвід маленьких дітей і літніх людей, які не можуть самі користуватися комп’ютером: якщо ви супроводжували їх при отриманні послуги, ви можете написати відгук.
Пишіть про компанії, послугами яких ви скористалися
Відгук повинен грунтуватися на вашому досвіді придбання товару або послуги. Якщо ви з якихось причин (здалося дорого, не сподобався інтер’єр, не влаштовують терміни доставки) самі відмовилися від послуг компанії — написати відгук не можна.
У кожної компанії є свої правила обслуговування: наприклад, фейс-контроль на вході, зона доставки піци, правила оформлення замовлення або вимоги внести передоплату перед замовленням. Якщо ці правила завадили вам скористатися послугами, писати відгук не варто. І несправедливо знижувати рейтинг компанії тільки за те, що вам не подобаються її правила або ваш район не входить в зону доставки.
Відгуки — не місце для конкурентних війн.
Не пишіть відгуки про компанії, в якій працюєте або інтереси якої представляєте, навіть якщо самі користуєтеся їхніми послугами. Оцінювати власні послуги об’єктивно неможливо. Також несправедливо писати про компанії-конкурентах — ваша думка може бути упередженою. Залиште можливість визначити рейтинг компанії клієнтам.
Ваш відгук має бути зручно читати
Думайте про людей, які будуть вибирати компанії по вашим відгуками. Пишіть грамотно, використовуйте абзаци і розділові знаки, не зловживайте смайлами і КАПСЛОКОМ. Не варто писати відгук у віршах або робити його занадто художнім — в гонитві за формою легко забути про зміст. Спробуйте не відхилятися від теми: читачеві повинно бути відразу зрозуміло, на що звернути увагу при виборі компанії.
Чому відгук може бути видалений
Єдина причина, по якій відгук користувача може бути видалений з 2GIS — якщо він порушує правила. Під видалення потрапляють відгуки, написані в цілях просування компанії її ж співробітниками або власниками; відгуки про конкурентів; відгуки, опубліковані з фальшивих акаунтів; а також всі відгуки, в яких зустрічається фольклорна лексика і просто зайве грубі слова. Детально з правилами написання відгуків можна ознайомитися тут.
Щоб поліпшити якість сервісу і виправити допущені помилки, компанія має право попросити автора відгуку підтвердити свій досвід звернення: назвати дату і приблизний час відвідування, описати своє замовлення, надати чек, якщо він зберігся. Якщо автор не відповість на запит компанії протягом чотирьох днів, його відгук буде приховано. Але у автора завжди залишиться можливість написати новий відгук, доповнивши його інформацією щодо обігу в компанію.
Відгуки, в яких є вся потрібна інформація, залишаються на місці, незалежно від оцінки, яку виставив компанії їх автор.
Пишіть хороші відгуки, отримуйте лайки і не забувайте оцінювати відгуки інших авторів.